vineri, 26 mai 2017

Liniște sau tăcere ?

Multe cuvinte cu sensuri asemănătoare au ajuns să-și piardă înțelesurile subtile. Altele, folosite superficial, au încetat să mai poarte în ele subtilitățile date de originea lor.

Aici chiar aș menționa două: există și conștient. În acest context, cred că este foarte important să încercăm să pătrundem cu adevărat cuvintele pe care le folosim, să înțelegem întocmai însemnătatea lor și energia pe care o poartă cu ele.
De ce cred asta? Deoarece cuvântul este poarta dintre gând și realitate.
Să nu uităm că prin cuvânt putem interacționa cu oamenii din jurul nostru, prin cuvânt ne putem dezvălui lor și prin cuvânt le putem percepe cele mai profunde gânduri, cele mai profunde preocupări putând face parte cu adevărat unul din viața celuilalt.
Un eveniment recent petrecut în viața mea mi-a atras atenția către două cuvinte aparent sinonime pe care inclusiv DEX-ul le prezintă ca atare: liniștea și tăcerea.
Am ajuns să mă gândesc mai bine la ele deoarece am constatat în interiorul meu o luptă permanentă între dorință de a stă în liniște și dorință de a rupe tăcerea.

Vreau să fiu liniștit, dar nu vreau să tac.

Dar dacă cuvintele sunt sinonime sau cel puțin cu sensuri asemănătoare, cum poate exista acest conflict între ideile reprezentate de acestea?
Dacă liniștea îmi pare ca ceva din interior, dacă liniștea îmi pare ca absența conflictului, tăcerea îmi pare ca ceva oprit la gură. Tăcerea îmi pare ceva ce s-a generat deja, dar din motive strategice a fost oprit înainte de a fi împărtășit.

Liniștea nu oprește nimic, liniștea permite și chiar încurajează manifestarea.
Tăcerea este o barieră care oprește cuvântul.

Liniștea este absența conflictului, este pace.
Tăcerea este absența cuvântului, tăcerea este absența exprimării, absența comunicării, absența împărtășirii.

Liniștea generează armonie, liniștea este comuniune.
Tăcerea generează lucruri nespuse, generează frustrare.

Liniștea stă alături de dragoste
Tăcerea stă alături de frică

Liniștea permite cuvânt permite comuniune.
Tăcerea însingurează.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Consultant versus “Consultant” sau gândurile unui IT-st

O grămadă de companii oferă “consultanță”. Daca mergi sa-ți cumperi mobilă, un “consultant” drăguț îți va pune o serie de întrebări după ...